Quants de nosaltres algun cop hem
hagut d'arribar tard a la feina, a la universitat o a alguna quedada per culpa
dels Rodalies? Normalment hi ha dos principals motius: un atropellament o el
robatori de coure.
En el primer cas, aquest incident
provoca unes hores de retard en aquella línia concreta però el més probable és
que al dia següent ja estigui solucionat. Però amb el coure és diferent. Quan
algunes persones roben coure, fa que aquell tram de la línia quedi afectat
durant dies o inclús setmanes, provocant immensos danys immaterials com males
cares a la feina o haver de despertar-se abans per anar a la universitat.
Però jo em pregunto, perquè la gent
roba coure del tren? Al 2015, s'han robat 202,98 kilòmetres de coure a tota
Catalunya. Per darrere va la Comunitat Valenciana, amb 55,47 kilòmetres. La
principal raó pel robatori d'aquest material és la seva important necessitat a
Xina. I com és que Catalunya és la comunitat autònoma on més coure roben?
Perquè és on les infraestructures ferroviàries són més denses i més abundants.
Des del 2011, el Ministeri de Foment
ha invertit més de 21 milions d'euros en reposar aquests cables robats. En
plena crisis econòmica on només fan que retallar despeses, no s'han plantejat
trobar una solució immediata a aquest problema per així poder invertir en
pensions o hospitals?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada